バイリンガルになるまで

留学経験のない純ジャパがバイリンガルを目指すブログ。2019.11月~2020.1月まで転職活動をし、春から都内ベンチャーに入社予定。

I write about everything!

Hi! People! I'm Masa.
We have a bunch of ways to input English words, phrases and stuff such as movies, books and Netflix and stuff.

But we have extremely less opportunities to output your English, which is definitely important to improve it.

So I decided to write about everything from today!

I don't care much about grammatical errors or common way of saying because my purpose is that I just let it all out of my brain in English.I bet that's worth doing.

Recently I often listen to this podcast channel "Bilingual News", where one of the MC is Mami, who is the Japanese girl growing up in Japan though she's totally bilingual and speaks pretty good English that I am so impressed with.

She seems to have never studied abroad for long-term but has been way hardworking to brush up her English skills.

When I first heard of this channel and her way of speaking, I honestly thought she was definitely raised up in random foreign country.

But at one point, I got to know she was totally born and raised in Japan for her whole life, which blew my mind. So I learn to think like, "I got way more things to improve mine and gotta do that!!!!"
Thank you Mami for letting me think that way. That's why I write this journal in English.

こんにちは!みなさん!Masaです。
英語の単語やフレーズをインプットする機会っていっぱいありますよね。たとえば映画とか洋書とかネットフリックスとか。

でも英語をアウトプットする機会って極端に少ないですよね。それって英語力をあげていく上でとても大事なのに。

だから今日から僕はいろんなことについて英語で書いてみることにしました。文法のマチガイとかいわゆる一般的な言い方にはあまりこだわりません。

だって目的は頭の中のことを英語で全部吐き出すことだから。そこにやる価値があるんです。
最近バイリンガルニュースというニュースにハマっています。MCの一人はMamiさんという人で、ずっと日本で育ったのに完璧なバイリンガルでかなり流暢な英語を話します。僕は衝撃を受けました。

彼女は長期留学の経験がないらしく、めちゃくちゃ頑張って英語力をつけたそうです。最初にこのポッドキャストを聞いたときは、正直どこか外国で育ったんだろうなあと思っていました。

でもある時、彼女は日本生まれ日本育ちだということを知ってびっくりしました。そして「僕にももっとやるべきことがある!やらないと!」と思うようになりました。

そんなふうに思わせてくれてありがとうMamiさん。こうしてこれから英語日記をつけようと思ったわけです。

Masa